Activiteiten

In de Blaak worden veel activiteiten georganiseerd voor iedere doelgroep. Kinderen kom in de zomer bij elkaar voor de levendige Kindervakantieweek, jongeren kunnen terecht bij de buurt- en pubquiz, en senioren komen wekelijks bij elkaar voor een gezellige kop koffie in de Hofstede. Op deze pagina vindt u meer informatie over de verschillende activiteiten voor jong en oud.

Kinderactiviteiten

Er komen steeds meer starters in de Blaak wonen en daarmee stijgt het aantal kinderen in de wijk. Gelukkig zijn er ook voor de allerkleinsten activiteiten te beleven. Dat wordt onder andere georganiseerd door bestuursondersteuners zoals Hanny de Kort. Hieronder vindt u een paar voorbeelden, maar er gebeurt uiteraard nog veel meer op dit gebied.

Op deze pagina vindt u alle andere kinderactiviteiten uit de wijk.

Kindervakantiewerk

Jaarlijks wordt in de zomer de Kinder Vakantie Werk-week georganiseerd door Stichting KVW de Blaak. Tijdens die week komen kinderen in de kleuter- en basisschoolleeftijd bij elkaar om aan de hand van een thema te knutselen, sporten, spelen, denken en doen.

Meer informatie vindt u op www.kvwdeblaak.nl.

Fietstocht Koningsdag

In 2021 werden er (ondanks het coronarampjaar!) toch nog leuke evenementen georganiseerd. Zo konden kinderen tijdens Koningsdag met hun fiets door de buurt, wat prachtige plaatjes opleverde.

Bekijk hier de foto’s van de Koningsdagfietstocht.

Jongerenactiviteiten

Seniorenactiviteiten

In de Blaak wonen veel ouderen die elkaar goed weten te vinden voor leuke activiteiten. Onder leiding van bestuursondersteuners zoals Nelly van der Bijl en Ko Schaaders worden er wekelijks koffie-ochtenden georganiseerd in restaurant Hofstede de Blaak, worden ouderen met elkaar in contact gebracht, en vindt er een leuk jaarlijks dag-uitje plaats. Hieronder vindt u een paar voorbeelden, maar er gebeurt natuurlijk veel meer.

Klik hier om meer ouderenactiviteiten te bekijken.

Seniorenmiddag Commanderie

In november, toen de coronamaatregelen nog een en ander mogelijk maakten, werd er een gezellige seniorenmiddag in restaurant De Commanderie gehouden. Daar kregen bezoekers een lekkere saté en was er entertainment door koor Vrij & Blij.

Kijk hier naar een sfeerverslag en -impressie van deze middag.

Jaarlijks uitje

De senioren organiseren ieder jaar een uitje. In april gaan zij op excursie naar de Beekse Bergen; een safaritocht in combinatie met gebak, wat wil je nog meer?

Lees hier meer over deze excursie naar de Beekse Bergen.

Sport

In het midden van de Blaak liggen twee grote tennisvelden en een sporthal. Rondom de Blaak ligt een groot natuurgebied waar veel bewoners wandelen, hardlopen of mountainbiken. Ook is er een actieve sportvereniging in de wijk, waardoor er veel te sporten valt in de buurt.

Op deze pagina leest u meer over sporten in de Blaak.